Regulamin
Regulamin Rady Rodziców
w
Szkole Podstawowej im. Bohaterów Powstania Warszawskiego
w Brzeźnicy Bychawskiej
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy regulamin działalności Rady Rodziców zostaje ustalony na podstawie art. 83 ust. 4 ustawy Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. / Dz. U. z 2017 poz.59 z dnia 11.01.2017 r./
Rozdział II
Zakres i przedmiot działania
§ 2
- Rada Rodziców jest społecznym organem reprezentującym wszystkich rodziców uczniów szkoły.
- Rada Rodziców współpracuje z dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz organizacjami (z wyjątkiem organizacji politycznych) działającymi w szkole, a w szczególności z organizacjami harcerskimi, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.3
- Terenem działania Rady Rodziców jest budynek szkoły .
- Rada Rodziców może podejmować działania również w innych miejscach, w których przebywają uczniowie w trakcie realizacji przez szkołę zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Rozdział III
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów
§ 4
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad odziałowych:
- Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
- Termin pierwszego zebrania rodziców w oddziałach w każdym roku szkolnym ustala dyrektor szkoły.
- Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się z trzech rodziców uczniów danego oddziału.
- W wyborach do rad oddziałowych, jednego ucznia może reprezentować tylko jeden rodzic.
- Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się w głosowaniu tajnym.
- Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału lub wybrany rodzic jako prowadzący wybory.
- Zadania wychowawcy oddziału lub wybranego rodzica jako prowadzącego wybory, podczas wyborów do rady oddziałowej:
- powołanie komisji skrutacyjnej,
- przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
- nadzorowanie przebiegu głosowania,
- podanie wyników głosowania.
- Zadania komisji skrutacyjnej
- przygotowanie kart do głosowania,
- przeprowadzenie głosowania,
- policzenie głosów i przekazanie wyników głosowania przewodniczącemu.
- Członek komisji skrutacyjnej nie może kandydować do rady oddziałowej.
- Zgłoszenia kandydatów do rady oddziałowej mogą dokonać jedynie rodzice, którzy przybyli na zebranie.
- Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
- Wybory do rady oddziałowej odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez rodziców, przy czym liczba kandydatów nie może być mniejsza niż trzech.
- W głosowaniu bierze udział tylko jeden rodzic danego ucznia.
- Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania.
- Na karcie do głosowania wpisuje się nazwisko swojego kandydata.
- Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
- Kandydat, który uzyskał największą ilość głosów zostaje przewodniczącym rady oddziałowej.
- W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, przeprowadza się kolejną turę głosowania.
- Z przeprowadzonych wyborów rada oddziałowa sporządza protokół, który przewodniczący po podpisaniu przekazuje przewodniczącemu Rady Rodziców.
- Wybrani członkowie rady oddziałowej wyłaniają ze swojego grona wiceprzewodniczącego.
§ 5
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców:
- Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
- Do Rady Rodziców wybiera się jednego przedstawiciela rodziców z danego oddziału.
- W wyborach przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców, jednego ucznia może reprezentować tylko jeden rodzic.
- Przedstawiciela rady oddziałowej do Rady Rodziców wybierają wybrani członkowie rady oddziałowej spośród siebie.
- Z przeprowadzonych wyborów rada oddziałowa sporządza protokół, który przewodniczący po podpisaniu przekazuje przewodniczącemu Rady Rodziców.
Rozdział IV
Zadania rad oddziałowych
§ 6
- Rada oddziałowa reprezentuje rodziców uczniów danego oddziału w Radzie Rodziców na zasadach wynikających z niniejszego Regulaminu.
- Rada oddziałowa może występować, w porozumieniu z wychowawcą uczniów, z wnioskami do dyrektora szkoły oraz nauczycieli w sprawach istotnych dla uczniów.
- Rada oddziałowa działa na podstawie przyjętego planu pracy.
- Rada oddziałowa współdziała ze wszystkimi rodzicami i włącza ich do realizacji swego planu pracy.
- Rada oddziałowa współdziała z przewodniczącym Rady Rodziców i Szkolną Radą Rodziców w celu wykonania zadań o charakterze ogólnoszkolnym.
- Rada oddziałowa organizuje, z własnej inicjatywy lub na wniosek wychowawcy uczniów, ze brania rodziców.
- Zebrania rodziców organizuje się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku szkolnym.
- Rada oddziałowa podczas ostatniego zebrania rodziców w danym roku szkolnym składa sprawozdanie ze swojej działalności.
§ 7
- Pracami rady oddziałowej kieruje przewodniczący.
- Przewodniczący rady oddziałowej w szczególności:
- reprezentuje rodziców uczniów danego oddziału i radę oddziałową wobec innych podmiotów,
- utrzymuje stały kontakt z wychowawcą uczniów,
- dokonuje podziału zadań pomiędzy członków rady oddziałowej,
- zwołuje i prowadzi zebrania rady oddziałowej.
Rozdział V
Zadania i kompetencje Rady Rodziców
§ 8
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
§ 9
- Do kompetencji Rady Rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 należy:
- uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26 prawo oświatowe;
- opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły, o którym mowa w art. 56 ust. 2 prawo oświatowe;
- opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
- Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26 ustawy prawo oświatowe, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez dyrektora obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną.
- W celu wspierania działalności statutowej szkoły, Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa oddzielny regulamin, o którym mowa w art. 83 ust. 4 ustawy prawo oświatowe.
- Fundusze, o których mowa w ust. 4, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez Radę Rodziców.
- § 10
- Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły.
- Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły. Z wnioskami i opiniami może występować do:
- dyrektora szkoły,
- samorządu uczniowskiego,
- organu prowadzącego szkołę,
- organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
- § 11
- Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego.
- Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
- Nieprzedstawienie opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania.
- § 12
- Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie przez dyrektora szkoły obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
- Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określenia wzór obowiązującego na terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów jeżeli zostanie wprowadzony.
Rozdział VI
Ogólne zasady działania Rady Rodziców
§ 13
- Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 20 września danego roku szkolnego.
- Pierwsze zebranie Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i przewodniczy mu do czasu wybrania przewodniczącego Rady Rodziców.
§ 14
- Wybory przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
- W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
- Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów przewodniczącego Rady Rodziców w głosowaniu tajnym na wniosek członka Rady Rodziców, przyjęty przez Radę Rodziców w głosowaniu jawnym.
- Głosowanie tajne przeprowadzenia się w sposób określony w § 4.
- Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów przewodniczącego Rady Rodziców:
- przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
- przeprowadzenie głosowania,
- policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
- Zgłoszenia kandydatów na przewodniczącego Rady Rodziców mogą dokonać jedynie członkowie Rady Rodziców, którzy przybyli na zebranie.
- Kandydat na przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
- Wybory przewodniczącego Rady Rodziców odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez członków Rady Rodziców.
- Za wybranego przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów.
- W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów o wyborze przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
- Wybrany przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą częścią zebrania.
§ 15
- W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
- W posiedzeniu Rady Rodziców może brać udział z głosem doradczym dyrektor szkoły lub inna upoważniona przez niego osoba.
- W zebraniach Rady Rodziców mogą brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Rodziców.
- Osoby zaproszone uczestniczą w tej części zebrania Rady Rodziców, która dotyczy ich zakresu spraw.
- Osoby zaproszone, nie będące członkami Rady Rodziców, nie biorą udziału w głosowaniach.
§ 16
- Rada Rodziców na pierwszym zebraniu, oprócz przewodniczącego wybiera:
- zastępcę przewodniczącego,
- członka prezydium
- skarbnika,
- Wybory zastępcy przewodniczącego, członka prezydium i skarbnika przeprowadza przewodniczący Rady Rodziców.
- W celu bieżącego kierowania pracą Rady Rodziców w okresie między zebraniami powołuje się prezydium Rady Rodziców.
- W skład prezydium Rady Rodziców wchodzi przewodniczący, zastępca przewodniczącego, członek prezydium oraz skarbnik Rady Rodziców.
- Funkcję skarbnika Rady Rodziców można powierzyć osobie z poza Szkolnej Rady Rodziców.
- Rada Rodziców może powołać komisje stałe lub doraźne.
- § 17
- Wybory zastępcy przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców przeprowadza się oddzielnie.
- Wybory zastępcy przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
- W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
- Zadania przewodniczącego podczas wyborów zastępcy przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców:
- przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
- przeprowadzenie głosowania,
- policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
- Zgłoszenia kandydatów na zastępcy przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców mogą dokonać jedynie członkowie Rady Rodziców, którzy przybyli na zebranie.
- Kandydaci na zastępcę przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców muszą wyrazić zgodę na kandydowanie.
- Wybory zastępcy przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez członków Rady Rodziców.
- Za wybranego zastępcę przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów.
- W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów o wyborze zastępcy przewodniczącego i członka prezydium Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
§ 18
Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok szkolny.
Rozdział VII
Szczegółowe zasady działania Rady Rodziców
§ 19
- Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:
- reprezentowanie Rady Rodziców na zewnątrz,
- kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców, w tym działalnością finansowo-gospodarczą,
- przygotowanie zebrania Rady Rodziców, które polega w szczególności na opracowaniu projektu porządku zebrania oraz zawiadomieniu członków Rady Rodziców o terminie zebrania – z uwzględnieniem daty i godziny rozpoczęcia oraz o miejscu i proponowanym porządku zebrania,
- prowadzenie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
- opracowanie projektu planu działalności Rady Rodziców wraz z planem finansowym na dany rok szkolny,
- przekazywanie dyrektorowi szkoły oraz innym organom szkoły, organowi prowadzącemu szkołę lub organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny nad szkołą opinii i wniosków wypracowanych przez Radę Rodziców,
- podpisywanie uchwał Rady Rodziców,
- monitorowanie stopnia realizacji podjętych uchwał przez Radę Rodziców,
- informowanie Rady Rodziców o stopniu realizacji podjętych uchwał,
- podpisywanie protokołów z zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium.
- Zadania zastępcy przewodniczącego Rady Rodziców:
- zapewnienie właściwej organizacji pracy Rady Rodziców,
- opracowanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców,
- organizacyjne przygotowanie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
- protokołowanie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
- prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców oraz Prezydium.
- Zadania skarbnika Rady Rodziców:
- prowadzenie działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców,
- wypełnianie obowiązków określonych przepisami prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości.
- Zadania Prezydium Rady Rodziców:
- bieżące kierowanie pracą Rady Rodziców w okresie między zebraniami,
- odbywanie zebrań w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na półrocze,
- koordynowanie działalności rad oddziałowych rodziców,
- zatwierdzanie planu działalności Rady Rodziców wraz z planem finansowym na dany rok szkolny,
- zatwierdzanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców,
- decydowanie o działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców,
- składanie okresowych sprawozdań z działalności na ogólnym zebraniu rodziców.
§ 20
- Prawa i obowiązki członka Rady Rodziców:
- Członek Rady Rodziców ma prawo do:
- czynnego udziału w zebraniach Rady Rodziców,
- składania wniosków i projektów uchwał,
- udziału w pracach w stałych lub doraźnych komisjach powołanych przez Radę Rodziców.
- Członek Rady Rodziców zobowiązany jest do:
- czynnego uczestnictwa w zebraniach Rady Rodziców i jej komisjach, do których został powołany,
- nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Rodziców, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły,
- realizacji i przestrzegania uchwał i postanowień Rady Rodziców.
- W szczególnych przypadkach losowych członek Rady Rodziców może być zwolniony z udziału w zebraniu, za zgodą przewodniczącego.
- Nieobecny członek Rady Rodziców na zebraniu, zobowiązany jest do zaznajomienia się z protokołem i uchwałami przyjętymi na zebraniu.
§ 21
- Porządek zebrania zatwierdza Rada Rodziców.
- Głosowanie w sprawie porządku zebrania odbywa się po otwarciu przez przewodniczącego zebrania i stwierdzeniu jego prawomocności (quorum).
- Bezpośrednio przed głosowaniem w sprawie porządku zebrania, członkowie Rady Rodziców mogą zgłaszać propozycje zmian w porządku zebrania.
- Propozycje zmian w porządku zebrania może również złożyć przewodniczący.
- Propozycje zmian w porządku zebrania przewodniczący poddaje pod głosowanie Rady Rodziców.
Rozdział VIII
Tryb podejmowania uchwał
§ 22
- Wnioski Rady Rodziców przyjmowane są w drodze uchwał.
- Uchwały Rady Rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów.
- Quorum wymagane dla podjęcia uchwał przez Radę Rodziców wynosi:
- w pierwszym terminie zebrania, co najmniej 50% członków Rady Rodziców,
- w drugim terminie zebrania, co najmniej 30% członków Rady Rodziców.
- Jeżeli pełny skład Rady Rodziców stanowi liczbę nieparzystą, quorum w pierwszym terminie zebrania oznacza obecność członków przynajmniej równą pierwszej liczbie całkowitej po 1/2 pełnego składu.
- Przez zwykłą większość głosów należy rozumieć taką liczbę głosów „za”, która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów „przeciw”. Pomija się głosy „wstrzymujące się”.
§ 23
- Uchwały Rady Rodziców podejmowane są w głosowaniu jawnym.
- Uchwały Rady Rodziców mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu w głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
- W głosowaniu tajnym członkowie Rady Rodziców głosują kartami do głosowania przygotowanymi przez sekretarza Rady Rodziców.
- Głosowanie tajne przeprowadza trzyosobowa komisja skrutacyjna, wybrana spośród członków Rady Rodziców.
§ 24
- Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący Rady Rodziców.
- W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
- W przypadku równej liczby głosów o podjęciu uchwały decyduje głos przewodniczącego.
§ 25
Jeżeli uchwały i inne decyzje Rady Rodziców są sprzeczne z obowiązującym prawem, dyrektor szkoły zawiesza ich wykonanie.
Rozdział IX
Dokumentowanie zebrań
§ 26
Z zebrania Rady Rodziców sporządza się protokół oraz listę obecności.
§ 27
- Członkowie Rady Rodziców dokumentują swój udział na zebraniu podpisem na liście obecności.
- Listę obecności podpisuje przewodniczący Rady Rodziców i protokolant.
- Protokolantem zebrania jest wybrany członek Rady Rodziców.
- Protokół z zebrania Rady Rodziców powinien zawierać:
- numer i datę zebrania,
- numery podjętych uchwał,
- stwierdzenie prawomocności posiedzenia, tzw. quorum,
- wykaz osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym (jeżeli takie w zebraniu uczestniczyły),
- zatwierdzony porządek zebrania,
- stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
- przebieg zebrania (streszczenie wystąpień i dyskusji),
- treść zgłoszonych wniosków,
- podjęte uchwały i wnioski,
- podpisy przewodniczącego i protokolanta.
§ 28
- Protokoły z zebrań Rady Rodziców numerowane są w ramach roku szkolnego.
- Zebrania Rady Rodziców numeruje się cyframi arabskimi, a uchwały cyframi rzymskimi.
- Treść uchwał Rady Rodziców stanowi załącznik do protokołu.
- Prawo wglądu do protokołów zebrań Rady Rodziców mają upoważnieni pracownicy organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą i organu prowadzącego.
§ 29
- Protokóły przepisywane są komputerowo i przechowywane w odrębnej teczce.
- Za ich przechowywanie odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
§ 30
- Protokół z poprzedniego zebrania Rady Rodziców przyjmuje się na następnym zebraniu.
- Przyjęte przez Radę Rodziców poprawki i uzupełnienia do protokołu z poprzedniego zebrania umieszcza się w protokole zebrania, na którym poprawki i uzupełnienia zostały przyjęte.
- Adnotację o wprowadzeniu poprawek w protokole wpisuje protokolant wraz z datą przyjęcia poprawek.
- Poprawki i uzupełnienia do protokołu umieszcza wyłącznie protokolant.
§ 31
- Protokoły z zebrań komisji powołanych przez Radę Rodziców stanowią dokumentację pracy Rady Rodziców.
- Za przechowywanie protokołów z zebrań komisji odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
Rozdział X
Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców
§ 32
- Fundusze Rady Rodziców pochodzą z dobrowolnych składek rodziców.
- Rada Rodziców podejmuje działania na rzecz pozyskania funduszy z innych źródeł.
§ 33
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone w szczególności na:
- poprawę bazy materialnej szkoły,
- wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły,
- wycieczki szkolne,
- imprezy szkolne,
- nagrody,
- zapomogi,
- obsługę finansową Rady Rodziców,
- pokrywanie innych uzasadnionych wydatków na rzecz uczniów,
- pokrywanie innych uzasadnionych wydatków związanych ze szkołą.
- Wysokość podejmowanych środków finansowych oraz ich przeznaczenie określa Prezydium z uwzględnieniem zapisu ust. 4.
- Dokumenty finansowe przed zaksięgowaniem muszą być zatwierdzone i zaakceptowane względem merytorycznym i formalnym.
- Pisemne wnioski wraz z uzasadnieniem o przyznanie środków finansowych z funduszu Rady Rodziców mogą składać:
- dyrektor szkoły,
- wychowawcy klas,
- pedagog szkolny,
- rady oddziałowe,
- Samorząd Uczniowski.
§ 34
- Gospodarka finansowa Rady Rodziców opiera się na zatwierdzonym przez Radę Rodziców planie finansowym wydatków.
- Odstępstwa od zatwierdzonego planu wydatków mogą być dokonane na podstawie uchwały Rady Rodziców.
§ 35
Na ostatnim zebraniu ogólnym rodziców w danym roku szkolnym skarbnik Rady Rodziców przedstawia sprawozdanie wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
Rozdział XI
Postanowienia końcowe
§ 36
Rada Rodziców używa pieczątki podłużnej.
§ 37
- Członkowie Rady Rodziców niewywiązujący się z nałożonych na nich obowiązków mogą być odwołani przed upływem kadencji przez oddziałowe zebranie rodziców.
- Na miejsce odwołanych członków Rady Rodziców wybiera się nowych.
§ 38
Rady rodziców mogą porozumiewać się ze sobą, ustalając zasady i zakres współpracy.
§ 39
Regulamin został uchwalony przez Radę Rodziców w dniu ……………………. i wchodzi w życie 7 dni od daty uchwalenia.
……………………………………………………………
(podpis przewodniczącego Rady Rodziców)